donderdag 20 december 2012

Snoepwinkel

Vorige week ben ik naar de 3e Midwinterwol geweest.
Wel, dat was een ware snoepwinkel voor de liefhebbers op het gebied van wol.
Wat was er veel te zien, helaas waren de batterijen in mijn fototoestel leeg (balen dus) anders had ik jullie wat van het gebeuren laten zien.
Uiteraard kon ik het niet laten om toch weer wat nieuwe wolletjes aan te schaffen.

Bij Wol met Verve kocht ik deze 2 prachtige strengen Lace garen.


Van 100 gram kun je gemakkelijk een mooie omslagdoek breien, maar ik ga altijd voor zekerheid, dus kocht ik 200 gram. Misschien brei ik er ook wel een mooi ajourvestje van.

Bij Wereldwol kocht dit  mooie Noro sokkengaren. Nee het worden geen sokken, maar alweer een omslagdoek. Ik combineer het met dit iets gemeleerde garen van Malabrigo.  En brei er dan deze omslagdoek van.


Ze verkochten ook mooie breiboeken, het één nog mooier dan het andere. Dit boekje van Noro kocht ik.



30 Brei- en haakpatronen, zelfs een jasje voor de hond ! 


Deze kousen zijn ook prachtig en lijken me lekker warm.


En dan deze tas, ook zo leuk. Je snapt dus wel dat ik dit boekje niet kon laten liggen.


Ja en toen kwam ik aan bij de laatste stand  Meervilt. Nou dat was pas een snoepwinkel. Heel veel kleuren lontwol. Dus daar heb ik ook maar wat van gekocht. Ik word altijd heel blij van al die mooie kleuren. Ik hoop er binnenkort mooie draden van te spinnen.


De "winkels" waar ik al mijn aankopen gedaan heb,  zijn  allemaal webwinkels.  









5 opmerkingen:

  1. Oh wat een mooie wolletjes heb je meegenomen, ik snap helemaal dat je daar geen weerstand aan kon bieden. Fijn dat je zo genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer prachtige aankopen.

    Zou Bobi het jasje leuk vinden?

    De laatste foto is een prachtige kleurencombinatie.
    Graag zien wij deze wol nog een keer terug als de wol gesponnen is.
    Deze gekleurde lontwol heb ik eens getwijnd met een neutrale draad van een klosje naaigaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elma, ik dacht ook direct aan Bobi en dus aan jou.
      Je mag het boekje lenen hoor. En twijnen met een neutrale draad, wat een goed idee.
      Margriet

      Verwijderen
  3. Hoi Margriet
    Heb je mischien wat meer info over de letter bak ik heb op zolder nog een echte oude liggen.
    En het idee om daar iets mee te doen sluimert al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang fijne dagen en een heel goed en gelukkig nieuwjaar met hopelijk voor alle handwerkster heel veel tijd
    Groet Elly,
    En als je nog een keer dienst hebt op VH veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elly,
      De borduurvrouw en nog een hele groep start een SAL letterbak borduren. Daar zou je aan mee kunnen doen. Bij de borduurvrouw kun je je nog aanmelden. Mijn letterbak heeft dezelfde indeling als die bij haar. Er moeten lekker veel vakjes inzitten. Is die van jou ook een echte uit een drukkerij ? Die van mij wel. Verder wens ik jou ook fijne kerstdagen en veel handwerkplezier in 2013.
      Groet Margriet

      Verwijderen