zaterdag 29 december 2012

Twin-vest

Ik had jullie al een kleurrijk nieuw jaar toegewenst en gezegd dat ik dit jaar wat breiwerken af zou maken.
Welnu mijn twin-vest van Vivian Hoxbro , een Deense ontwerpster, is af.



Ik kocht het pakket bij  Het Achterpand, een  nieuwe wolwinkel in Groningen.
Wieke van Keulen heeft het breipatroon vertaald vanuit het Deens in het Nederlands .
Je breit twee dezelfde delen. Deze worden met knopen aan elkaar bevestigd. Het is zoals de naam al zegt, op twee manieren te dragen. 
Wieke van Keulen was  in oktober in het Achterpand en had het vest meegenomen. Ik wilde eerst kijken of het me stond voordat ik het pakket zou kopen.
Zoals het vest op de foto staat ga ik het dragen. De andere manier is,  dat je het vest  horizontaal draagt, dus met de strepen overdwars.

Het breien was een leuke uitdaging en was op zich, met de goede uitleg, niet echt moeilijk. Een zeer afwisselende manier van breien, beslist niet saai en daar houd ik van. Een paar sokken brei ik makkelijk even tussendoor, maar hier moest ik mijn aandacht wel goed bij houden.

Op de website van Vivian Hoxbro staan ook nog mooie breipatronen die je kunt downloaden. Even naar beneden scrollen. Wel allemaal in het Engels, maar als je de breitermen een beetje kent moet dat lukken.
De eerste sjaal vind ik wel apart. En wat vind je van de poppen !

7 opmerkingen:

  1. hallo Margriet.
    Ik neem aan dat je nu de boel hebt opgeruimd op VH (12.45 uur)
    Super leuk vestje en ook een leuk patroon en de kleuren zijn helemaal mijn favo kleuren.
    Fijn weekend verder en een goede oudejaarsdag en een heel goed en gelukkig nieuwjaar met veel handwerktijd.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was een hele klus. Ben er drie uur geweest.
      Jullie ook een goede jaarwisseling.
      Groetjes Margriet

      Verwijderen
  2. Hallo Margriet
    Wat is die mooi geworden,helemaal in mijn favoriete kleuren.Hoop dat je het eens gaat dragen op de les bij Elma,zodat ik het eens van dichtbij kan bekijken.Een goede jaarswisseling en een gezond 2013.Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Truus,
      Ik heb het vest nog niet gedragen, maar zal het bij de eerste les aantrekken. Jij ook een goede jaarwisseling en een gezond 2013.
      Groet Margriet

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig vest is dit Margriet.
    Fijne jaarwisseling en een goede start in 2013!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is het vestje geworden, kleuren zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb even bij het Achterpand gekeken en gezocht naar het vestje.Maar het is voor mij een te duur pakketje.Maar hij is echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen