dinsdag 22 januari 2013

Winter en meer

Bij ons in het Hoge Noorden heeft het nu ook echt gesneeuwd. Er liggen veel sneeuwduinen rondom het huis, maar we zijn niet ingesneeuwd.
Wanneer ik naar buiten kijk zie ik een patchwork deken in zwart wit op het dak liggen. Simpel patroon, maar  wel mooi vind ik.

De kikker is "stijf bevroren", in een soort winterslaap moet je maar denken. Ik heb er nu wat vogelvoer bij gestrooid. De vogels maken er gretig gebruik van maar jagen elkaar ook vaak weg. Dat snap je toch niet, heb je honger is er eten voor ieder en gun je elkaar niks. Vooral de mannetjes vinken jagen de vrouwtjes weg. Als het voorjaar wordt hebben ze elkaar weer nodig ! Trouwens de merels kunnen er ook wat van.




Verder ben ik druk met borduren voor de letterbak. Daarover in februari meer. En tussendoor brei ik aan de omslagdoek voor een mevrouw uit Hongarije. Ik heb een heel stuk uitgehaald omdat er een steek gevallen was. Maar het einde is in zicht. Daarna ga ik nog een paar sokken breien voor Hongarije.





7 opmerkingen:

  1. Haha, ik trapte erin tot ik beter naar de foto keek, toen ik de tekst niet gelezen had, dacht ik aan een zwart/wit patchworkwerk. Mooi hè in je eigen omgeving. Wat een mooie vink snoept er van het voer. Succes met je breiwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig dat dak!!!
    Je kunt ook heerlijk genieten van de vogels in je tuin en ondertussen lekker breien aan die mooie sjaal.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar zat ik me bijna suf te staren op die eerste foto, in plaats dat ik eerst je verhaal lees. Blijft genieten de sneeuw en vogels. Fijn dat de sjaal bijna af is. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat dak is inderdaad net patchwork-zomaar gratis een patroon uit de natuur.
    De sjaal heeft mooie kleuren en ja,we moeten allemaal wel eens iets uithalen voor het goedkomt.
    succes met breien/borduren.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de stola voor Hongarije ziet er leuk uit.
    Ik haal wat sokken uit mijn voorraaddoos.
    Verder gebeurd hier niet veel meer als bed bank bed word al wel ietsje beter ben toch mar even naar ome dok geweest en een penecelinekuurtje gekregen dus braaf opmaken en goed uitzieken.
    Hoop dat ik morgen weer een beetje aan mijn sjaal kan breien.
    Mooi dak trouwens je zet hier inderdaad mensen op het verkeerde been
    Groetjes Elly die nu haar bed weer opgaat zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wonderbaarlijk dat dak! Hoe kan het dat de sneeuw precies op de helft van de pannen blijft liggen en de andere helft onbesneeuwd is?
    Je stola schiet al lekker op zo te zien, het is ook heerlijk weer om met een breiwerk onder een dekentje met de poes op schoot te zitten breien. Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De harde wind heeft voor dat mooie motief gezorgd. Zelf zou je het niet zo mooi kunnen maken.
      Margriet

      Verwijderen