donderdag 17 januari 2013

Winter en tuin


In mijn tuin maakte ik op 8 januari deze foto van de Helleborus Niger ook wel kerstroos genoemd.
Het leek al voorjaar.

En kijk nu eens op 17 januari.







De plant past zich aan bij vorst, de bloemen gaan plat hangen, maar ik zie wel wat vorstschade aan de bloemknoppen en de bladeren.  En tot mijn verbazing kijk ik nu even en staan de bloemen fier overeind. Het is nu om het vriespunt. Wat is de natuur toch mooi ! Wat ik mij wel afvraag hoe het nu met de bestuiving gaat, ik zie geen hommels ! Alhoewel het nu prachtig winterweer is en er mogelijk deze maand een elfstedentocht geschaatst kan worden, kijk ik altijd weer uit naar het voorjaar.



6 opmerkingen:

  1. Mooi, maar ik ga helemaal met je mee in de gedachte......laat het voorjaar maar komen!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij mag het voorjaar nu ook wel komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Margriet, wat een mooie foto's!
    Ik stond laatst helemaal verbaasd toen ik in onze tuin al roze bloemen in een vijverplant ontdekte.
    Kan niet wachten tot de lente!

    Ik ga je mooie blog volgen, als je het leuk vindt kun je ook een kijkje nemen op mijn blog :)

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Daphne,
    Wat leuk dat je mij gaat volgen. Ik ga zeker je blog bekijken. En die plant met roze bloemen is waarschijnlijk de schoenlappersplant, die bloeit bij zacht weer soms heel vroeg.
    Groetjes Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk, dan was het die misschien! Wel sneu, de hele vijver is nu bedekt met een dikke laag sneeuw! (Gelukkig is er nog wel een wakje voor de vissen):)

      Groetjes, Daphne

      Verwijderen
  5. Nu zullen de planten bedekt zijn met een dikke laag sneeuw of juist niet. In onze tuin heeft de wind er voor gezorgd dat er grote sneeuwduinen zijn.
    Door het slecht begaanbaar van de wegen zit ik nu werkloos thuis. De lessen zijn maar even uitgesteld, je gaat nu niet voor je plezier op pad.

    BeantwoordenVerwijderen