zondag 24 februari 2013

Eekhoorntjes

Ik was even een paar dagen in het bos. Even geen computer  en wat heb je dan veel tijd over om te borduren of te breien en niet te vergeten; naar buiten te kijken.

Margriet "kijkt teveel naar buiten" stond ook een keer op mijn rapport. Ik was vaak in gedachten met andere dingen bezig of ik vond de les niet leuk, dat weet ik niet meer. Het zal vast niet tijdens de handwerklessen geweest zijn, want daar had ik geen hekel aan.

Ik heb in die vier dagen de vogels ook gevoerd, maar zoals je op onderstaande foto's kunt zien vonden andere schepselen der natuur het voer ook lekker.




De eekhoorn ziet er zo lief en schattig uit met van die mooie kraaloogjes.
En wat hebben ze mooi geposeerd voor de foto's !



Maar het is ook een rover, de vogels waren bang voor hem, zelfs  de gaai,  (voorheen de Vlaamse gaai) ook geen lieverdje, sloeg op de vlucht.

De grote bonte specht  kwam ook langs. Je ziet ze niet zo vaak op de grond.


Ik heb natuurlijk veel geborduurd, maar daarover later meer.

Fijne zondag.
Margriet

14 opmerkingen:

  1. Wat heb je mooie foto's kunnen maken van de eekhoorns en diverse vogels......!
    Lieve groet en fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat je met zoveel moois buiten nog aan borduren toegekomen bent.
    Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooie natuurfoto's laat je ons zien.Het borduurwerk houden we tegoed.Deze foto's zijn ook prachtig,wat is de natuur toch mooi.Ook een fijne zondag.Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh Margriet, wat een mooie foto's!! De eekhoorntjes zijn zo schattig! :)

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt Margriet: echt genieten! Heel af en toe zie ik eens een eekhoorntje hier, maar die is meteen roetsj in de bomen verdwenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je kunnen genieten van de eekhoorntjes en van de natuur. Dit was een afleiding van het borduren, die de moeite waard was. Ze zijn ook heel mooi gefotografeerd. Lijkt me lastig, want ze zullen niet echt poseren. Dat borduurwerk houden we nog van je te goed.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joke,
      Ik zat achter het raam en ze hadden niet in de gaten dat ik ze fotografeerde. Ik heb heel veel foto's gemaakt en daar heb ik de leukste van op mijn blog gezet. De foto's zijn ook wat wazig omdat de ramen niet helemaal schoon waren.
      Margriet

      Verwijderen
  7. Wat een prachtige rapportage, de eekhoorn ziet er zo lief en pluizig uit. Wist niet dat het zulke rovers waren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De foto's zijn erg goed gelukt en dat door het raam genomen.
    Een heerlijke plek om tot rust te komen en te genieten van de natuur.
    Af en toe een steekje werkt daar ook aan mee, wij zijn benieuwd naar de resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk een paar dagen weg van de wereld en genieten van het bos, de rust. En wat kan je dan heerlijk genieten van de vogels en eekhoorns om je heen.
    Lijkt erg op foto`s die ik jaren geleden in Landal greenparks heb gemaakt tijdens een familieweekend bij Eerbeek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier zijn ook eekhoorntjes te zien en werden de merels weggejaagd.Er zijn bij mij ook rode te zien.
    Heb deze week een tijd over 't aanrecht gehangen om ze te fotograferen(ook geen schoon raam!)
    En nu je borduurwerk-ben nieuwsgierig!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige fotos, Margriet, zo schattig het eekhoorntje, en de vogels, wat zal je genoten hebben...
    lieve groet Christl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O,wat SUPER! Ik ben een beetje jaloers op je....;-
    lieve groet,Marianne)

    BeantwoordenVerwijderen