zondag 17 februari 2013

Handwerkbeurs Zwolle

Afgelopen vrijdag was ik op de handwerkbeurs in Zwolle. Ik had mijn wagen volgeladen met handwerkende dames en om acht uur vertrokken wij uit een besneeuwd en beetje glad noord Groningen.
Precies op de door de moderne navigatieapparatuur aangegeven tijd kwamen wij aan bij de beroemde IJsselhallen.

En helemaal geen lange rijen voor de kassa. We konden eerst rustig koffie drinken en toen gingen we LOS !

Waar ik eigenlijk voor kwam was de presentatie van het boek Merk- en stoplappen van Berthi Smith. Ik hoefde namelijk niks te kopen want ik had al genoeg.
Dus direct naar stand 45a van Berthi.

Ik had mijn boek gereserveerd en liet het uiteraard ook signeren.
Om half twaalf was de presentatie en overhandigde Berthi het eerste exemplaar aan mevrouw Ruinemans.

Daarna moest ik natuurlijk nog langs de door mij uitgezochte stands.
Ik had het boek Ma mercerie bij de Handwerkboetiek besteld en kon het daar afhalen.



Een prachtig boek vol met patroontjes voor in mijn letterbak.
Over letterbakken gesproken. De beroemde  letterbakken van de letterbakzussen hingen in de stand van Merkwaardig.

Ik heb natuurlijk wel wat gekocht.
Bij Ikorniquilt kocht ik een paar lapjes die ik nodig had.
Bij Soed Idee wat klosjes en band voor in de letterbak.
Bij Wol met Verve nog een rondbreinaald en een handige toerenteller.
Een prachtig borduurpatroon van een voorjaarshart bij Broderie au Fil du Temps.
En een pakketje voor het maken van een kabouter bij Atelier Lindelicht.
Ik had eigenlijk geen wol nodig maar toch kocht ik bij Astrids Dutch Obsessions prachtige regenboogwol.
Ik vind dat ik allemaal hele nuttige zaken aangeschaft heb voor mijn hobby handwerken.

Ik heb een ontzettende leuke en gezellige dag gehad, veel bekenden ontmoet. Kortom volgend jaar maar weer naar Zwolle ?


12 opmerkingen:

  1. Wat een rustige handwerkbeurs Margriet! Giseren kon je over de 'koppen' lopen! Mooie foto's maakte je van de boekpresentatie van Berthi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wij waren vroeg en dat was heerlijk. Later kon je ook over de koppen lopen hoor !
      Margriet

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke dag heb je gehad op de beurs. En ondanks dat je al genoeg had, heb je toch hele mooi dingen gekocht. En toen wij gisteren aankwamen om 10.30 schrok ik toch wel een beetje van de enorme drukte.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Magriet dankje wel dat ik met je meemocht ik vond het een super dag en als het kan ga ik volgend jaar graag weer met je mee. Ik denk dat ik morgen een paar fot's van mijn schatten ga maken en plaatsen.
    We moet snel een keer weer afspreken.
    Deze week eerst mijn woonkamer leeg maken vrijdag en zaterdag hulp bij het sauzen en opfrissen van de woon kamer.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's en helemaal geweldig die letterbakken....
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie aankopen heb je gedaan op de beurs.
    Was nou maar donderdag gegaan-heel rustig en je kon overal goed bij.
    Heb me kunnen inhouden met borduurboeken,maar denk dat ik toch nog eens naar Roden ga.Zo wie zo voor borduurgaren voor mijn schaapjesproject.
    geniet van je aankopen.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt absoluut nuttige zaken gekocht, niets overbodigs zo te zien. Het was heerlijk he, zo gezellig om borduurvriendinnen uit het hele land te ontmoeten en bij te praten. Geniet nog lekker na. Kan je de foto's op mijn blog inmiddels zien? Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na lang wachten op de laptop kon ik de dia's zien. Mooi hoor, het was zo leuk en gezellig. Ik ga nu een paar dagen borduren, geen pc.
      Margriet

      Verwijderen
  7. Hoi Margriet! Wat een leuke dingen heb je gekocht en wat mooi, die foto's van de letterbakken!
    Fijne dag en borduur ze! :)
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk verslag van je dag op de beurs. Verstandig om ze vroeg te gaan. Mooie boeken en resterende buit, veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Margriet, leuk dat we elkaar weer eens 'in het echt' hebben gesproken.
    Mooie aankopen, je weet toch als je naar zo'n beurs gaat, moet je een dikke beurs meenemen, want er is altijd wel iets dat je (niet persé) nodig hebt.
    Dit overkomt mij ook altijd.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me ook een mooie boek,dan wens ik je veel plezier ermee.
    lieve groet Christl

    BeantwoordenVerwijderen