maandag 11 februari 2013

In een notendop


Ik wilde altijd al eens een poppetje maken dat in een walnotendop past. Maar het kwam er maar niet van. Altijd te druk met andere handwerkjes.

Tot dat ik vorige week  bij De tante van Tjorven het bijzondere levensverhaal van Christle Vogl las.
Ik liet daar een reactie achter toen ik deze mooie tekening zag en dat ik een poppetje wilde maken voor in een notendop.
foto overgenomen van weblog Christl Vogl
Zoals je ziet trekt het elfje een notendop met een paar bijtjes voort. Het antwoord van Christl was dat het haar een heel gepriegel leek.
Maar kijk nu eens, er zijn drie hele kleine baby kaboutertjes geboren. Ze mochten al even naar buiten.
Het lieveheersbeestje trekt de karretjes en de grote kabouter kijkt toe. Ze hadden het wel heel koud in de sneeuw en harde wind. De grote kabouter waaide achterover zoals je op deze foto kunt zien. Na het tochtje mochten ze snel weer naar hun huisje, lekker dicht bij de kachel.


16 opmerkingen:

  1. wat een schatjes en verwen ze maar lekker bij de warme kachel met warme chocomelk.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superrrr leuk en kleinnn in zo'n dop ! Ziet er schattig uit !

    groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk plaatje, zo bij die sneeuwklokjes. De kaboutertjes moeten wel erg klein zijn. Het lieveheersbeestje is trouwens ook erg leuk. Wat heb je trouwens een mooi merklapje bij je profiel staan. Ik weet de naam komt veel voor, maar ik heet ook de Vries.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Joke,
    Wat toevallig, maar we zullen wel geen familie van elkaar zijn. Ik maakte het merklapje voor in mijn pronkrol en heb het nog een keer over 1 draadje geborduurd voor in de letterbak. Ik hou wel van priegelwerk, de kaboutertjes zijn toch nog 4cm !
    Groeten, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er gezellig uit!Leuk gemaakt hoor.

    Groetjes Cis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een zoet plaatje! En wat een schatjes heb je gemaakt! Zijn ze inmiddels een beetje opgewarmd? :)

    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. L*I*E*F!
    Wat leuk Margriet, je kunt ook aan de sneeuwklokjes wel zien dat ze heel klein zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn heeeel erg leuk geworden, nu begrijp ik ook wat je ermee bedoelde met de notendopjes, en de sneeuwklokjes passen er geweldig bij. En idd een heel priggelwerk, maar daar hou je van, zo als ik al op je blog zag...
    lieve groet vanuit een ondergesneeuwd Zweden
    Christl Vogl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Margriet, ze zijn schattig! Ongelooflijk hoe je zo'n piepkleine wezentjes gemaakt krijgt, zo'n gepriegel lijkt me! Maar wel een heel mooi en leuk resultaat, ook het lieveheersbeestje is geweldig :)
    Knap gedaan! Je hebt talent.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAt leuk bedacht en te zien.Neem ze maar weer mee naar binnen het zou jammer zijn als ze buiten moesten blijven.Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Petje af hoor, het is je heel goed gelukt. Leuk zijn ze geworden.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk en lief!!!!
    Heb hier ook nog walnotendoppen liggen voor ooit....
    En ja,priegelen is ook mijn ding.Eerst maar borduren-mijn badge kan inelkaar en dan verder met de letterbak en eieren breien en.....
    veel inspiratie voor nog meer leuke ontwerpjes!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ongelooflijk snoezig !!

    Groeten uit Diepenheim van Leidi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor je reactie op mijn weblog! Heerlijk dat gepriegel, he? Jouw walnotenkabouters zijn superleuk geworden! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen