donderdag 21 maart 2013

Een nieuwe lente en een nieuw geluid

Een nieuwe lente en een nieuw geluid, is een gedicht van Herman Gorter. Daar moest ik vanochtend even aan denken toen ik de gordijnen open deed en naar buiten keek.

Gister begon de lente, nou ja je kunt beter zeggen de zoveelste aanval van Koning Winter.


Ach, ze kunnen er zo langzamerhand wel tegen, de dapperen in de tuin.

Ondertussen ben ik druk met dingen afmaken.

mijn werkplek op de bank


De sjaal die bijna klaar is, ligt voor de bank.


Een nieuwe lente en een nieuw geluid
Ik wil dat dit lied klinkt als het gefluit
Dat ik vaak hoorde voor een zomernacht,
In een oud stadje, langs de watergracht
(beginregels van het gedicht van Herman Gorter)

Voor ieder een fijne dag en die lente, ach die zal echt wel een keer komen.
Margriet



18 opmerkingen:

  1. Margriet het sneeuwt hier op dit ogenblik weer.Het mag om mij nu wel echt lente worden.
    Veel succes met het afmaken van jou werkjes.Tot ziens bij Juf Elma.Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Margriet
    De lente wil nog niet binnen komen.
    Ook hier worden dingen afgemaakt maar ook nieuwe dingen opgezet de nieuwe regenboog staat op de nld .die af is gaat deze week verhuizen naar haar nieuwe eigenaresse.
    En verder onder neem ik een poging om werkjes voor mijn pronkrol af te maken ben zeker met 4 bezig.
    Fijne dag met hopelijk veel handwerktijd (hier vandaag niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, wat een sneeuw!! Dat hebben we hier (provincie Utrecht) niet, vandaag zelfs een zonnetje....
    Wel hele mooie foto's! Hopelijk komt de lente snel :)

    Liefs en een fijne dag, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De lente houden we gewoon tegoed! Hier komen de plukken watten zachtjes loodrecht naar beneden gedwarreld, de paashaas moet ook maar een wit bontje aan doen... Leuk dat je ook de sjaal aan het breien bent. Ik heb al wel de wol en volgens mij ook hetzelfde patroon, alleen nog de moed verzamelen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mienke, op 22 april komt Christel Seyfarth naar het Achterpand (wolwinkel)in Groningen.Daar geeft ze een lezing en een workshop in de Fair Isle breitechniek. Ik heb me opgegeven voor deze middag.
      Margriet

      Verwijderen
  5. Al verlang ik ook naar de lente, het is wel een mooie foto met die sneeuw op de Irisjes. Heerlijk om op de bank te zitten en werkjes af te maken. Wat je je trouwens een mooi vloerkleed voor de bank. Ik dacht op het eerste gezicht dat het en borduurwerk was.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joke, inderdaad een mooi vloerkleed, ik denk er wel eens over om delen na te borduren. Maar de tijd......
      Margriet

      Verwijderen
  6. ja Margriet dat is de wol uit Zwolle
    Ik heb hem gebreid op nld 4.5 vanwege het kant effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. blij dat ik weet dat er een lace uitvoering is.
    Dankje voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig wordt je sjaal, best ingewikkeld zo met die ingebreide kleuren.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt de sjaal mooi en ik zie nog een bekende ajourlap in de maak !
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeanny, dat heb je heel goed gezien. Die is voor in mijn pronkrol.
    Is zo leuk om te doen, samen met juf Elma voor de nodige uitleg.
    Lieve groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van zo'n witte sneeuwlaag kijk ik niet meer zo vreemd op, je zou het bijna normaal gaan vinden. Voor maart heb ik de lente eigenlijk al opgegeven, nu maar hopen op april. Het blijft toch wel een mooi plaatje met zo'n laagje sneeuw. Lekker binnen blijven met je handwerk. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Margriet@ je vloerkleed als voorbeeld voor je randenlap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elma, dat lijkt me een goed idee. Ik kan inmiddels patroontjes tekenen !
      Margriet

      Verwijderen
  13. Ja, de winter heeft het moeilijk om ons te verlaten!
    Dan installeren we ons toch lekker warm en knus binnen met ons handwerk en opgelost is de zaak! De lente zal wel komen.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen