maandag 4 maart 2013

Iets afmaken



Deze omslagdoek ligt al een tijdje klaar om afgemaakt te worden. Het is een omslagdoek van Christel Seyfarth, een Deense ontwerpster.
Het is een breipakket dat ik bijna2 jaar geleden bij de Afstap in Amsterdam kocht. Ik vond de beschrijving heel summier. De Fair Isle  breitechniek heb ik bij haar afgekeken. Nou ja en dan gaat het haast vanzelf.
Toen ik de bovenste rand af had, bleek ik niet genoeg zwarte wol te hebben en ik hield een bol anthraciet over. Omgeruild en nu ben ik dus bezig met de laatste rand. Alle steken, ongeveer 650, staan op de rondbreinaald. Dus je snapt wel dat het niet snel gaat. Nog even doorzetten dus. Zodra hij helemaal klaar is laat ik hem natuurlijk aan jullie zien.

10 opmerkingen:

  1. Even doorzetten Margriet maar dan heb je ook wat moois.
    k vind het altijd een hele uitdaging om toch zoveel mogelijk steken op 1 avond te breien suc6
    Ik hoop dat ik hem ook af een keer in het echt kan zien fijne dag
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What you have done so far looks so beautiful, the colours are pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat een heel mooie omslagdoek worden. En zo te zien ook lekkere frisse voorjaarskleuren. Succes met het afmaken. Heerlijk als er weer iets afgewerkt wordt. Ik hoop dat je het snel kan laten zien.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een prachtige omslagdoek waar je mee bezig bent en zulke mooie kleuren!
    Dit kun je nog goed gebruiken nu het weer wat warmer wordt buiten.
    Mijn Opoe zei altijd-en nait doemke wipp'n he!
    Succes met het afmaken.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Lijkt me ingewikkeld ;) Echt leuk dat je 'm af gaat maken, succes!
    Fijne dag!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n mooie sjaal, dat fair isle breien is wel even wennen, maar eenmaal je de techniek kunt lukt het redelijk vind ik, een uitdaging voor breisters :)
    Wel heel veel steken op je naald! Maar je geduld en ijver zal beloond worden, iedereen gaat jaloers zijn op je sjaal...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige en kleurige omslagdoek. Een enorm aantal steken voor de rand maar dat die afkomt, ben ik van overtuigd!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaaah Margriet, ik heb ook nog zo'n omslagdoek in bolletjes wol liggen. Moet er nog aan beginnen... Jij bent al een heel eind zo te zien, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan heb je straks een prachtig omslagdoek. Geweldig kleurenpalet. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed dat je het afmaakt, ik ben ook zo een persoon die alles afmaakt daar hou ik van. Ik vind het een heele mooiekleurrijke omslagdoek.
    lieve groet Christl

    BeantwoordenVerwijderen