vrijdag 1 maart 2013

Letterbak Sal deel 2

Vandaag de tweede update van de letterbak.

Merklapje, ontwerp van Elma, geborduurd op 11 draads linnen over 1 draadje.

Sampler Blessed House, ontwerp Nenne Design, geborduurd op 11 draads linnen over 1 draadje.
Ik heb er zelf wat dingen aan veranderd, zie vorige logje.

Tea Time, een freebee van internet, geborduurd op 11 draads linnen over 1 draadje. De twee gespikkelde borduurtjes heb ik zelf bedacht.

Schaapje, schaapje wat heb je mooie wol, ja baas, ja baas  wel zeven zakken vol......... en dat is ook zo, ik heb nog wel drie vachten liggen.
Schaapjes staan op een patroon van Jardin Privé, Patchwork Printemps.
Ik heb de schaapjes geborduurd met Wisper borduurwol, speciaal voor kruissteek.
Het breiwerkje en de bolletjes wol staan in Ma Mercerie.
Nog een paar kleine merklapjes en geborduurde bandjes uit Excercise de Style van Marie Suarez.

Gisteren heb ik een paar borduurtjes op karton gespannen. Ik maak eerst een malletje van millimeterpapier, dat pas ik dan in de letterbak. Is het te breed dan kan je heel makkelijk een millimeter afknippen. Dan weet je precies hoe de afmeting is. Ik knip dan een aantal uit en die plak ik op karton (met dubbelklevend tape) en daarna knip ik het uit. Dun fiberfill ertussen. Werkt perfect, ik heb de smaak te pakken !

Ik ben benieuwd  hoe ver jullie zijn.

Margriet

14 opmerkingen:

  1. Goede morgen Margriet.
    Wat heb jij je best gedaan en wat ziet het er mooi uit.
    Ik twijfel nog steeds,want er zijn dingen die ik eerst graag af wil maken bv mijn pronkrol.
    En heb je je regenboog al op gebold ik denk dat zondag die van mij word opgebold nou ja 1tje dan
    Groetjes Elly die deze keer wel erg vroeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo Margriet, jij hebt de smaak te pakken!
    Wat ziet het er geweldig leuk uit.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, vooral die bollen wol met breiwerk!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Margriet wat wordt het mooi, ik ben even wezen zoeken op je blog en je hebt een flinke bak te vullen, afwisselend met groetere en kleinere vakjes en wat wordt het mooi.Veel borduurplezier de aankomende maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je al ver Margriet en wat wordt het mooi! Prachtig hoe je theepot en -kop precies in de vierkantjes passen, erg leuk afgewerkt met die geborduurde stipjes. Bedankt voor je tips over de kartonnetjes, daar ga ik me de komende maand eens over buigen. Tot gauw, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je al mooie borduurtjes gemaakt. En wat is de verleiding groot om er ook aan te beginnen. Er ligt alleen nog zoveel om af te maken. Maar dit is toch wel zo leuk. Die kleine letter lapjes. Ik ben benieuwd hoe je verder gaat.
    Veel succes ermee, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een prachtige borduurtjes gemaakt...ik hoop dat een van mijn vakjes ook groot genoeg is voor zoiets moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Margriet!!!
    Je hebt heel wat gedaan en zo leuk geworden.
    Zelf deze maand niets aan de letterbak gedaan.Wil mijn Berthi badge ook in de letterbak doen.
    Succes met je borduurtjes.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi Margriet, je hebt echt leuke patroontjes voor je letterbak. Ik heb 11 vakjes vol en nog 24 te gaan! Maar de jouwe zijn ook al heel leuk ingevuld :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie borduurwerken heb je al gemaakt voor je letterbak. Ik zie dat je ook een witte kleur hebt gebruikt dat wil ik ook af en toe gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg!! En wat handig dat millimeterpapier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo leuk om te zien al die kleine borduurwerkjes.
    Groetjes en veel plezier met borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het breiwerkje met de bolletjes wol, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi,ik ben ook begonnen,met letterbak,groetjes irena