dinsdag 16 april 2013

Leve de lente !

Eindelijk is het nu een beetje warmer buiten. De voorjaarsbloeiers gaan nog uitbundiger bloeien, ik heb de sneeuwklokjes half april nog nooit  in bloei zien staan.

En ik wilde een tussendoortje borduren, even iets fleurigs. Met Pasen begon ik er aan.
Het patroon 'Vivement le Printemps !' kocht ik op de handwerkbeurs in Zwolle bij Broderie au Fil du Temps.
Het is over 1 draadje geborduurd met 1 draadje DMC op 13 draads linnen. En wat vind ik borduren over 1 draadje mooi om te doen, het wordt zo fijntjes.
Ik moet het nog afwerken. Het wordt een hartje dat kan hangen zal ik maar zeggen, maar dat afwerken is niet mijn sterkste punt.



En verder ben ik afgelopen zondag naar Amsterdam geweest voor een workshop. Wat ik daar gemaakt heb, zien jullie later.
Hier schijnt nu de zon ! Ik hoop bij jullie ook.
Fijne dag, Margriet.

14 opmerkingen:

  1. Wat een super super super mooi hartje!
    Ik ben gek op hartjes maar deze is wel erg mooi!
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margriet.Had al een gedeelte gezien,maar nu in zijn geheel.Mooi is het geworden en de kleuren zijn prachtig.groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over 1 draadje borduren wordt inderdaad heel fijntjes. Het hartje is prachtig. Soms heb je gewoon behoefte aan een werkje tussendoor. Ik moet eerlijk bekennen dat afwerken ook niet mijn sterkste kant is, maar het geeft wel voldoening als het gedaan is. Succes ermee. Ben wel benieuwd naar je workshop.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Margriet wat een mooie, zo lieflijk en prachtig met èèn draadje. Wij hebben de tuinstoelen ook weer buiten staan, heerlijk de deur open en luisteren naar het geflierefluiter buiten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gek op hartjes en ooooh, deze is zoooo mooi!!!!
    Fijne zonnige dag!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is wel een heel bijzonder hartje in bijzonder mooie kleuren!!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo verschrikkelijk mooi. 1 over 1 borduren is ook mijn favoriete bezegheid.
    Fijne dag toegewenst.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi hart is dit-hier ook een hartjesgek.
    Heb in Zwolle ook 2 hartenpatronen gekocht.
    succes met het afwerken.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is erg mooi geworden in deze kleurencombinatie en zo fijntjes.
    Ik ben benieuwd naar de workshop. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi hartje is dat! Daar moet je een geschikt plekje voor zoeken om op te hangen zodat het echt tot zijn recht komt! Benieuwd naar wat je maakte in de workshop.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel schattig geworden, je hartjes, en hier is het nu ook heerlijk lenteweer...
    lieve groet Christl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is prachtig geworden Margriet!
    Heerlijk dat voorjaar he? Ik kan alles er wel uitkijken...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Margriet, had je blogje gemist! Wat een heerlijke lentekleuren, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi hartje heb je gemaakt!Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen