maandag 22 april 2013

Lezing en workshop Christel Seyfarth

Vanmiddag was ik één van de gelukkigen die een lezing en workshop van Christel Seyfarth mocht meemaken in Het Achterpand  in Groningen.
foto van haar presentatie

En wat is het bijzonder om haar te ontmoeten en wat vertelt ze boeiend over haar eiland Fano , waar ze inspiratie opdoet voor haar prachtig ontworpen breiwerken.


foto van haar presentatie 
foto van haar presentatie

Na een hapje en drankje mochten we zelf aan de slag.





We gingen de Fair Isle techniek leren zoals Christel het altijd doet. Nou ik kan je zeggen, dat viel me niet mee !  Je breit altijd met 2 draden/kleuren  en die moeten op een speciale manier in de linker hand tussen de vingers  liggen. Ik zal hier verder niet over uit wijden, maar ik heb mijn duinrozensjaal op een andere manier gebreid. En daar ben ik heel tevreden over. En eigenlijk ben ik ook wel een beetje trots dat ik de sjaal, zonder de uitleg die ik vanmiddag kreeg, gebreid heb.  Maar ik ga haar manier van breien nog wel oefenen. Want ik houd van nieuwe technieken leren. Ook vertelde ze nog even hoe je zelf een vest of trui kan ontwerpen, helemaal niet moeilijk............ (zucht). Toch ook maar een keer proberen.

mijn duinrozensjaal



8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige breiwerken maakt deze vrouw toch!
    Heb op een instructiefilmpje eens gezien hoe zij dat deed met breien-ook weer een handigheidje die je wel onder de knie krijgt.
    En wat hadden jullie een prachtige handwerken op die middag om te showen!!! Ben 'jaloers'op jullie groep!
    Geniet van het handwerken en succes met deze breitechniek.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zul je hebben genoten, prachtige breiwerken!!!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je dat het dus echt de moeite waard was.
    en haar techniek krijg je ook wel in de vingers.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt als een heerlijke middag, gezellig met elkaar aan het breien. Heeft ze je duinrozensjaal nog gezien? Hij is zo ontzettend mooi geworden, je mag er terecht erg trots op zijn dat je dat in je uppie voor elkaar hebt gekregen. Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was zeker de moeite die middag en dan die fair isle techniek die moet je doorbijten, dan krijg je hem wel onder de knie :) Er bestaan natuurlijk ook andere methoden om in te breien...
    En je sjaal zou ik zo willen kopen! Prachtig!!!!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om zo'n middag met een vakvrouw mee te maken. Dat is inspirerend en leerzaam. Wat maakt zij aparte dingen. Maar jouw sjaal is ook zeker een kunststukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier krijgen wij nooit genoeg van.
    Blijven oefenen op weer nieuwe manieren van breien.
    Als je het eenmaal beheerst wil je niet anders meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook al zo'n geweldig uitje. Haar ontwerpen zijn prachtig, jouw sjaal ook. Er zijn verschillende manieren om met meerdere draden te breien en zo te zien kun jij dat ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen