woensdag 24 april 2013

Lief popje

Vorige week was ik een hele zondag in Amsterdam.  En daar heb ik dit lieve popje gemaakt  in het poppenatelier van Ineke Gray. Vorig jaar maakte ik ook al een pop bij Ineke en het is een feest om daar een hele dag te mogen zijn en dan je eigen gemaakte pop mee naar huis te kunnen nemen.

Pop kon natuurlijk niet bloot mee in de trein, dus kocht ik voor haar een prachtig, door Ineke gemaakt, stelletje ondergoed. En nog een paar mooie schoentjes. En daar zit ze dan op een mooi lapje en met een bolletje katoen onder haar arm. Want daar wil ze graag een jurkje van met een vestje of zo. En wat toevallig, die mooie oranje kleur....... nou dat stofje lag nog in de kast en staat haar vast heel mooi.






Zo' n 25 jaar geleden maakte ik mijn eerste zonnekindpoppen.  En nu ben ik daar weer mee begonnen. Deze poppen kan ik in opdracht maken. Binnenkort meer hier over.


13 opmerkingen:

  1. Och Margriet, dit popje is ook alweer zo schattig!!!!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat een mooi en lief popje!! Ze ziet er echt schattig uit! Ben nu al benieuwd naar haar outfit! :)

    Liefs en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje, nu nog een mooi jurkje naaien en een vestje breien.
    Je kleuren passen heel goed bij de komende dagen.
    Oranje boven, leve de koning.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Margiet dit is echt een schatje.Dit kun je goed.Bewondering hiervoor,ik zou dit niet kunnen.Fijn dat we deze mooie poppen bij jou kunnen zien.Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie pop heb je gemaakt, heeft ze ook een naam? En dat oranje staat haar prachtig, echt haar kleurtje vind ik. Dat wordt vast een hele leuke outfit :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige pop heb je gemaakt. Zo echt met karakter. Ik kan me voorstellen dat je zondag genoten hebt. Nu kan je je nog heerlijk uitleven met het aankleden. veel plezier ermee en mogen wij het resultaat dan ook weer zien.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke pop heb je gemaakt en het ondergoed is prachtig!Nu nog wat kleertjes passend bij de mooie schoentjes en ze is klaar om feest te vieren!
    succes met het naaien.
    zonnige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pop nou !!!
    Super lief en super mooi.

    Groet uit regenachtig maar wonderschoon Twente van je zus Leidi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ze mooi geworden en ook zo schattig. Nu nog een garderobe en ze is helemaal tevreden. Dat wordt doorbreien voor de poppenmoeder. Liefs en groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die poppen zijn zo mooi. Ik heb ooit een cursus gedaan, maar vond het opvullen en afbinden van het hoofd geen leuk werk. Het gaat jou goed af, want deze ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel leuk,mooi gedaan,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai Margriet, wat is ze schattig geworden!
    Ik wil eerdaags ook weer eens een dagje naar Ineke, weer even opfrissen en gezellig!
    Ben benieuwd wat je van het wolletje en stofje hebt gemaakt..

    BeantwoordenVerwijderen