woensdag 1 mei 2013

Geuren en Kleurenfeest

Ik mag dan wel graag  handwerken, maar ik doe ook nog andere dingen. 
Zoals vrijwilliger zijn bij het Arboretum  in Eenrum. Een bijzondere tuin die geheel wordt onderhouden door vrijwilligers.  
De tuin is altijd vrij toegankelijk maar in mei is het feest, dan bloeien er onder andere  honderden rododendrons. 
Eén groot Geuren & Kleurenfeest. En dan is van 11.00 tot 16.00 uur het theehuis open en wordt er koffie, thee en taart verkocht. Dit is in het weekend  van 4 & 5 mei en op zondag 12 en 19 mei.


En er is het komende weekend meer te zien en te beleven in Eenrum en omgeving. 
Bij de Kleine Plantage  in Eenrum zijn de zomerbollen en heesterdagen.

Landhuis Oosterhouw ,  een prachtig huis met  daarachter een zeer bijzondere parktuin te Leens,  is dan ook vrij toegankelijk voor publiek. 

Kortom zeer de moeite waard om een bezoek af te leggen aan  het Hogeland van Groningen.



6 opmerkingen:

  1. Hoi Margriet, we mailden al eens over het Arboretum in Eenrum. Wat leuk die open dagen. Ik ga kijken of ik een zondag kan... En dat landhuis Oosterhouw is dat waar die dichter Jellema gewoond heeft? Mooie omgeving is het. Vanmiddag waren we in Twickel bij Delden, maar daar waren de Rhododendrons nog lang niet zover als bij jou op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mienke, deze foto's heb ik van de website van het arboretum overgenomen. Maar er bloeien al heel veel soorten. De "gewone" paarse rododendrons staan denk ik nog niet in bloei, die zijn meestal later. Inderdaad heeft de dichter C.O.Jellema in landhuis Oosterhouw gewoond.
      Margriet

      Verwijderen
  2. Het ziet er prachtig uit en staat al jaren op mijn lijstje om eens te bezoeken. Wie weet volgend weekend. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er erg mooi uit, maar helaas is het een beetje ver uit de buurt.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijdens de speciale dagen zal het mij niet lukken, maar ik houd het adres in gedachten. Hier hou ik wel van. Veel plezier tijdens je werk daar en die dagen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Duidelijk de moeite waard om te bezoeken zie ik op de foto's, maar het is zo ver weg voor ons .... spijtig.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen