woensdag 10 juli 2013

Mijn naaimachine

Eigenlijk naai ik niet zoveel meer. Hooguit een los zoompje of wat ander verstelwerk en kleertjes voor  de poppen. Dus kreeg mijn mooie Bernina van zo'n 20 jaar jong nooit meer een doorsmeerbeurt. En ja hoor, ik wilde een knoopsgat maken en dat lukte niet. Eerst dacht ik nog dat het aan mij lag (lang niet gedaan enzo).
Maar het ergste was; ik ontdekte dat een klosje rood garen helemaal leeg op de naaimachine stond en er hing een lange draad aan de machine.
En zodoende stond vorige week de reparateur voor de deur.
Ik moest bekennen dat de laatste beurt tien jaar geleden was ! En dat was niet zo best volgens de meneer. Want stilstand is achteruitgang, de olie verdroogt etc etc.
Na een 'stief' kwartiertje bracht hij de machine terug. En zie daar wat er uit de machine kwam ! Al het rode garen zat verborgen in de machine en had de motor al bereikt.
Nu komt meneer elk jaar langs voor onderhoud. En volgens meneer heb ik een hele  mooie/goede naaimachine want het is nog een mechanische en geen computergestuurde , of  hoe zoiets ook maar mag heten.

Dit kleine meisje mocht even met het rode garen op de foto.
Voor haar heb ik een tuinbroek genaaid zonder knoopsgaten, maar met drukknoopjes.
En verder borduur ik elke dag mijn Queen stitches ook wel Rococo steek genoemd. Ik moet de naald 15 keer insteken voordat één steek klaar is. Zo bewerkelijk is deze steek. Dus het schiet niet erg op. Maar toch even een foto van de voortgang.
En het kleine meisje is te koop.
Fijne dag, Margriet

12 opmerkingen:

  1. Prachtig is je zonnemeisje geworden ze ziet er lief uit. Je bent lekker opgeschoten met het borduurwerk, je ziet al verschil met de vorige update.
    Ik zal mijn naaimachine ook eens na laten kijken..... Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zonnepopje geworden, ik ga je vanaf nu ook volgen.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief popje alweer!!!
    Je borduurlap in Rococosteek is een plaatje. Zoals je zelf al schrijft, het is een heel bewerkelijke steek.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je naaimachine is gered :) En wat een lief meisje en moooi borduurwerk!!!
    Fijne dag! Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja,je vergeet vaak om je machine door te laten smeren met alle gevolgen.
    Je zonnepopje is een schatje met leuke kleertjes.
    En je borduurwerk is mooi van kleur.
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig doet je naaimachine het weer goed. En wat een lief popje. Maar je lap is echt heel bijzonder.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je machine nog gemaakt kon worden!
    En dat hij het dus ook nog waard was.
    De pop is schattig, heel mooi en erg leuk aangekleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig kon je machine nog hersteld worden! Dan kan je weer volop aan de slag. Hier staat de machine momenteel ook al een paar maanden stil :( wegens tijdsgebrek. Het popje is prachtig!
    En je borduurwerk zal van lange duur zijn vrees ik met zo'n steek :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De naaimachinemeneer is een ware kunstenaar met erg veel liefde voor zijn vak.

    Deze week tijdens de les Rococosteek heb ik de prachtige lap op de computer laten zien, wat werd de lap bewonderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schattig popje, fijn dat ze nu toch een mooi tuinbroekje heeft gekregen. Je borduurwerk is een echt geduldwerkje, het wordt erg mooi. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Margriet wat een schatje dat poppetje van jouw.
    Ik heb mijn blogadres vernieuwd dit past wat beter bij wat ik doe

    http://mijnbreiwerken.blogspot.nl/

    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat weer een lief popje heb je gemaakt.
    Je Naaimachine is weer als nieuw,al gebruik je hem weinig,toch is het onderhoud aan je machine een goed ding.Ik heb zelf een jaarlijks abonnement.Hoef er zelf niet om te denken ik word gebeld voor een afspraak.Ik gebruik hem zelf veel voor mijn werkjes,die in de pronkrol of letterbak komen,even om te zigzaggen.
    Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen