dinsdag 16 juli 2013

Tekenbeten

Ik baal, heb nu al voor de derde keer in vier week een teek uit mijn lijf verwijderd, gelukkig binnen 24 uur. Kennelijk heb ik lekker bloed. Ik noteer de datum en plek waar hij of zij zich in mij genesteld heeft in mijn agenda.  Nu  houd ik de plekken in de gaten op aanwijzing van deze site. En dan maar hopen dat het goed gaat. Ik kan wel elke keer om een antibioticakuur vragen, maar dat wil ik niet meer. Deed ik eerder wel, maar de kans dat de teek besmet was is niet zo groot. Dus afwachten...............
Op dit plaatje zien ze er nog redelijk "aardig" uit.
Oh ja, hoe merk je nu dat je gebeten bent ? Soms jeukt het een beetje en ontdek je er één, maar dat is niet altijd zo. Dus des avonds je lichaam controleren op deze parasiet !
Fijne dag, Margriet

16 opmerkingen:

  1. brr... griezelig beest vind ik het, heb er zelf nog nooit 1 gehad en in mijn omgeving dat ik weet ook niemand, ik weet niet of ik hem zelf zou durven verwijderen omdat het zo delicaat is...
    Wel goed dat je allemaal nauwkeurig noteert!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik baal ook, want ben in 1 week tijd 2 x gebeten. Dat waren de tweede en derde van mijn leven (halve eeuw). Nu elke avond even kijken of het geen vreemde rode plekken worden. Antibiotica is alleen nodig als je de verschijnselen krijgt en er zijn verschillende fases.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb waarschijnlijk de laatste keren de larve gehad. De kleinste dus, die is dan misschien niet gevaarlijk, maar toch hou ik het even in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gatsie Margriet, goed dat je het allemaal strak in de gaten houdt. Ik ga me ook controleren, heb voor zover ik weet nog nooit een teek gehad. Liefs en groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè jakkes, wat vervelend dat je zo'n last hebt van teken!! Ik heb ze zelf nog nooit gehad maar ze hadden onze honden (toen we die nog hadden) wel vaak te pakken en dat vond ik altijd zo zielig!
    Gemene beestje hoor...

    Sterkte, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Margriet,
    Op advies van de fokker geven we onze hond karnemelk tegen de vlooien en teken.
    Nu ben je wel geen hond maar misschien helpt het jou ook wel.
    Zelf neem ik iedere een glas karnemelk (omdat ik het lekker vind)en ben nog nooit gebeten.
    Blijf uit de buurt van dor eikenhout, dat is hun favoriete schuilplaats.
    Sterkte, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen we twee jaar geleden in Limburg op vakantie waren, is onze hond echt slachtoffer geweest van de teken, gelijk bij de dierenwinkel een extra middel gehaald wat anders is dan wat ook in een vlooienmiddel en teken zat dat hij al voor de vakantie had gehad. Zelf heb ik er ook wel een of twee gehad... Wij zijn door de teken eerder naar huis gegaan...
    In het westen van het land hebben we er gelukkig niet
    zoveel last van!
    Sterkte!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas Margriet-karnemelk drinken helpt niet! Vorig jaar 40! teken verwijderd en dit jaar al 3-jak...
    Heb nu van vrienden een soort pinpaskaartje gekregen met een paar inkepinkjes.Daar haal je heel gemakkelijk een teek me van je lijf-als je erbij kunt.Dit gaat veel gemakkelijker dan met een tekentang.
    Je kunt ook teken opsturen om te controleren of ze besmet zijn-ook kleintjes kunnen besmet zijn!!!
    Sterkte,maar blijf genieten van het mooie weer en de natuur!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hou het maar goed in de gaten,want je kunt er goed ziek van worden.Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, blijft toch eng he...ik heb er zelf ook eens eentje gehad, in mijn knieholte, een heel kleintje, gelukkig lukte het die te verwijderen.Daarna is het inderdaad uitkijken,hopelijk loopt alles goed af bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zou toch maar even de arts raadplegen, iemand uit onze kennissenkring is er erg heel ziek van. Had zelfs niets gemerkt van een tekenbeet, na langdurig onderzoek is het uitgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jessie; Heb ik ook al gedaan. Ik heb zelf bij een huisarts gewerkt. Weet er dus alles van !
      Margriet

      Verwijderen
  12. Op--tekenradar.nl--kun je doorgeven dat je een tekenbeet had.Je kunt dan ev. een formulier invullen en meedoen aan een onderzoek.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik blijf het vieze beesten vinden! Gelukkig heb ik er nog nooit last van gehad. Hou het toch maar goed in de gaten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Margriet, je zegt dat je lekker bloed hebt maar dat is niet de reden. Het is het hittebeeld van de huid waarom de ene mens en meer last van heeft dan de andere.Sterkte ermee. Tony

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tony,
      Ik heb ook altijd muggenbulten. Dus dat ligt aan de temperatuur van de huid. Goed om te weten. Dank !
      Groet Margriet

      Verwijderen