maandag 22 juli 2013

Zomer

Wat heerlijk dit mooie weer. Het is een ietsie pietsie te warm om buiten wat uit te voeren. Dus daarom ben ik wat aan het rommelen binnenshuis. En daar kwam ik dit plaatje tegen. Begin zestiger jaren knipte ik spotprentjes uit weekbladen en plakte ze in een schrift. Vond ik toen grappig kennelijk. We hadden ook nog geen computers en blogs, dus tijd voor dat soort dingen.
Zo te zien heeft ze een gebreide jurk aan en breit ze van het restje misschien wel een nieuwe zwembroek.

Straks ga ik nog even borduren en zo nu en dan brei ik wat.
Met deze warmte en niet te vergeten de droogte kunnen vogels het moeilijk hebben. 
Ik heb een grote schaal met water staan waar ze uit drinken en heerlijk  in  kunnen badderen. Maar ook een kleine plantenschaal met water gevuld kan prima.





Geniet van het mooie zomerweer !
Margriet

8 opmerkingen:

  1. Wat zitten die vogels leuk te badderen en wat heb je het mooi vastgelegd.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig die badderende musjes, 't is dat het niet past anders zou je er zo bij in duiken. Ook ik zit vandaag binnen, het is me buiten te echt te warm. Liefs en groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat het jou is gelukt om dat badderen vast te leggen! Mij lukte het niet om de rondvliegende druppels van de merel te fotograferen.
    Gewoon lekker rustig zitten en wat handwerken en verder genieten van de vogels.
    Geniet ze.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk het spetteren van de mus!
    En... het verhaal gaat dat mijn oma eens voor mijn opa een zwembroek had gebreid en dat hij toen hij de zee in ging het ineens 2x zo groot werd, kan je bijna raden wat er gebeurde? hihi!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk prentje zie het helemaal voor mij,ondanks de strandvakantie moet het breiwerk doorgaan.
    Gelukkig hebben jouw tuinbewoners het goed met deze warmte.Ik blijf liever binnen met een handwerkje,want 1 aug.is alweer in aantocht.
    Groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat liefff! bij ons komen de musjes ook steeds langs om lekker te drinken en badderen :)


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke prent. Lekker dat gespetter van de vogeltjes. Probeer het zelf ook koel te houden. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LEUK PLAATJE, pure nostalgie! Inderdaad, wij moesten ons met andere dingen bezighouden, zoals lezen, kruiswoordraadsels, jeugdbeweging, breien, haken enz. De vogeltjes hebben er deugd aan zo te zien :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen