zondag 13 oktober 2013

Marker witwerk en Perzisch ajour

Ook ik heb me opgegeven voor de E-cursus Handwerk van het voormalige eiland Marken
Jaren geleden kocht ik al het patroon "Vernaaide Linten" van Margreet Beemsterboer. Maar het bleef maar liggen. Nu, met alle uitgebreide uitleg over het witwerk, ga ik er dan eindelijk wat mee doen !

Wil je de "Vernaaide Linten" ook borduren ? Hier staat het patroon met een zeer uitgebreide uitleg.

Ik heb inmiddels mijn huiswerk al af. Hier zie je het resultaat. Eerst maakte ik de zoom en daarna de brede open zoom met schuintjes en lommertjes. Ik had nog nooit zo'n zoompje gemaakt, maar het wordt heel goed uitgelegd in de cursus.  Ik ben benieuwd naar het 2e deel van de cursus.


Verder ben ik nog wat ajourpatroontjes aan het borduren voor in mijn pronkrol.
Het patroon kocht ik bij Naald en Draad en is van Jeanny.


Het patroon van de Vernaaide Linten.

Fijne zondag en geniet van de herfst !
Margriet

9 opmerkingen:

  1. Mooie werkjes zijn het en heerlijk om te doen, zeker met dit herfstweer!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt (en is) het allemaal prachtig Margriet! Liefs en groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Margriet,Ik heb een speciale map gemaakt voor de cursus.Jij bent al begonnen. Ik doe het later wel in ben momenteel te druk. Maar het goed er goed uit. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi he deze e-cursus van Margreet en je rand is mooi geworden.
    Zelf begin ik later,want anders liggen er teveel projecten te wachten.
    succes
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om het werkje te zien, ben aan het twijfelen of ik met de e-cursus mee ga doen. Ik borduur op dit moment de vernaaide linten ( helaas niet van gratis patroon) , het Zeeuwse knopspeldenkussen en weet niet of ik tijd heb om dit er ook nog bij te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige zoom geworden, de foto's zijn heel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n prachtige handwerkjes dat je ons weer toont! Ongelooflijk mooi, ik zal nog wat moeten dromen over de vernaaide linten vooraleer ik daaraan toekom denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi dat opengewerkte borduurwerk. De linten zijn ook erg leuk om aan te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, de zoom ziet er prachtig uit, ben er ook aan bezig!

    BeantwoordenVerwijderen