vrijdag 15 november 2013

Lekker weertje

Wij mochten, nee moesten naar buiten. En weet je waarom ? Wij waren een beetje grijs geworden, niet direct van ouderdom hoor, alhoewel we al bijna twintig jaar zijn. Nee, we zaten onder het stof en niet door een verbouwing in huis of zo. Nee, wij worden heel slecht verzorgd. Waar wij wonen zit iemand liever te breien en te borduren.
Wij zijn ook door haar gemaakt en dan verwacht je toch wat meer aandacht en zorg.


 En dat geldt ook voor ons, wij willen ook meer aandacht. En het schijnt dat ik, die zonder kleren, zelfs in bad moet. Het is net alsof ik mazelen heb, allemaal vlekjes. Nou ja zeg. Krijg ik dan ook kleren aan ? Ja, die liggen nog ergens.

Nu hebben we gehoord dat we voorlopig opgesloten worden, waar is nog onduidelijk. Het zal wel een kast worden. We hopen wel dat we daar zo nu en dan even uit mogen.

Deze beren en poppen maakte ik heel lang geleden. De zonnekind poppen maak ik nu weer, maar met hele andere technieken. En het lijkt hier wel voorjaar, zo heerlijk in het zonnetje.
Fijn weekend, Margriet

10 opmerkingen:

  1. Ook hier een heerlijk zonnetje wat ons een boswandeling opleverde.
    Ze zitten er mooi bij, zowel de beren als de zonnekindjes.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo dat is en mooie verzameling.
    Fijn weekend zo nu maar eerst mijn patieent weer verzorgen.
    Wiep heeft in het zieken huis gelegen met een ernstige vorm van vond roos moest aan het infuus met antibiotica. heeft hij nu nog maar dan als drankje. Gaat langzaam iets beter.
    Groetjes Elly
    PS en als je naar VH gaat eet smakkelijk en een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou haast denken aan poppen- en berenmishandeling: opgesloten worden in het donker, geen kleren en al 20 jaar niet gewassen. Hahahaha gelijk heb je dat je liever handwerkt. Geniet van het zonnetje en fijn weekend, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Arme beren en poppen en niet te vergeten konijn en gans-opsluiten maar hopelijk met glas ervoor? Die met het blauwe petje rechtsboven is erg leuk.
    Deze zitten hier ook en net als bij jou,lang gelden gemaakt.Met 1 pop mag kleindochter nu spelen.
    Je witwerk van je vorig blogje is prachtig geworden!
    gezellig weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bekend blauw-groen stofje........
    Schattige popjes.
    Groetjes uit Diepenheim van Leidi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig blog ik vondt u via andere bloggers...leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat heb ik vroeger ook gedaan, beren maken. Helaas voor mij heb ik de meeste weggegeven. Ik heb er ook geen foto`s meer van. ....maar ik heb nog wel op zolder een doosje met berevelletjes, wie weet ga ik er nog weer eens aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So lovely!
    Greetings from Finland! :)
    Ulla's Quilt World
    Hugs, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopelijk zitten ze nu weer heerlijk warmpjes bij de kachel.

    BeantwoordenVerwijderen