woensdag 18 december 2013

Donkere dagen......

Tijdens deze donkere dagen lijkt het wel of ik tijd over heb. En die tijd benut ik om dingen af te maken.
En er is weer iets af !


Jaren geleden begon ik aan dit borduurpakket van The Drawn Thread. Het is geborduurd met Needlepoint Silk garen.

Het zijn niet alleen kruissteekjes, maar ook heel veel andere steken, zoals; spider web rose, small ray stitch, satin stitch, queen stitch etc. Teveel om op te noemen. Ik vind het leuk en afwisselend om andere dan kruissteekjes te borduren. Het zijn allemaal kleine motiefjes en daardoor snel klaar. Nou ja, wat heet snel !

Het is afgewerkt met een open rand. Dit had ik net geleerd met de e-cursus Marker witwerk. De kleuren op de foto's zijn wat flets, dat zal wel komen door de donkere dagen.




The Drawn Thread heeft ook nog leuke Freebees

En dit dappere viooltje heeft bepaald geen last van de donkere dagen.

Fijne dag, Margriet

10 opmerkingen:

  1. Ik heb dit in 2008 gemaakt met de bij behorende bedeltjes, deze kan je misschien nog krijgen bij de handwerkboetiek in Groningen.
    Ik vond het ook heel leuk met al deze verschillende steken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jessie, ik kan de bijbehorende bedels niet meer vinden !
      Leuk dat je dit ook geborduurd hebt.
      Margriet

      Verwijderen
    2. Margriet vraag eens bij naald en draad in Roermond, misschien hebben zij er nog wel.

      Verwijderen
  2. Oh wat mooi, prachtige kleuren, en mooi ook met de rand eromheen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Margriet, het is een leuke lap geworden, mooie kleuren. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend Margriet. Leuk dat je nu zelf open randjes kunt maken, het maakt een mooie lap helemaal af. Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Margriet.Je weet dat dit mijn favoriet werk is,om te zien en om te maken.Een prachtige lap!!!!!!
    Groet Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Margriet, ik ken het patroon. Apart de mooie rand !
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig borduurwerk dat je afgemaakt hebt, heel speciaal maar wel heel mooi en ook de randen zijn prachtig afgewerkt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Margriet. Het opengewerkte randje en de patroontjes erlangs maken het plaatje compleet. Fijne dagen en een goed 2014. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen