zaterdag 28 december 2013

Wandeling langs de Groninger noordkust

Wij wonen vlakbij  de Groninger waddenkust.  Een prachtig kwelder gebied boven Westernieland en Pieterburen.
Het zonnetje scheen en dus hebben we daar een klein uurtje gelopen.
Kijk maar even mee.





 Aangespoeld en bij elkaar gebracht na de Sint Nicolaas storm en hoog water van 4 en 5 december.
 Langs de hele kust lagen deze hopen rommel, je ziet de vloedlijn nog.
 In de verte ligt Schiermonnikoog, ik kreeg het door de harde wind niet goed op de foto.
Het eiland Borkum, ingezoomd nadat ik de foto had gemaakt.

 De wadloper een beeld van Harm Blanken.
 De kale akkers van het Groninger land.
Waddenwandelen, ruim 1200 km wandelmogelijkheden rondom het wad.


En bij thuiskomst wachtte er een stuk zelf gebakken appelcake met een kop thee.

Fijn weekend, Margriet


9 opmerkingen:

  1. Margriet De foto's zien er mooi uit.Deze vergezichten zoeken wij bij de zomer ook vaak op,ze komen mij heel bekend voor.En dan een stuk appeltaart.Lekker hoor!!!Liefs Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Margriet, ben een stukje meegelopen...!
    Lieve groet en een fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende fotoreportage Margriet, ik voel de wind door mijn haren waaien als ik ze zie en ruik de waddenlucht. Heerlijk zo'n wandeling als de zon schijnt om daarna een stuk welverdiende appelcake op te eten (bij het vuur?). Liefs, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige wandeling heb je gemaakt Margriet, de foto's zijn zo mooi met die blauwe lucht!
    En dan lakker aan de thee met wat lekkers: heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi stukje Nederland waar jij woont.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Margriet. Het is daar een prachtig gebied. Wij komen er regelmatig.Onze dochter heeft een hotel in Westernieland .De Oude Smidse. Wij gaan daar met oud en nieuw naartoe. Het fijnste vind ik de stilte. Heel veel groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tony, wat leuk, dus je kent het gebied. Ja en inderdaad heel erg stil. Heerlijk die rust en vooral 's nachts zo donker aan de dijk. Prettige jaarwisseling daar !
      Groet Margriet

      Verwijderen
  7. Wat zal de appelcake heerlijk gesmaakt hebben na zo'n wandeling in de frisse zeelucht. Pieterburen wil ik een keer bezoeken, dus dan moeten we nog iets verder om dit te zien. Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh, wat een prachtige foto's en omgeving! En wat een stralend weer, mooi! :) De appelcake ziet er heerlijk uit, en zo'n Dundee cake waar je op mijn blog over schreef klinkt ook heel lekker en bijzonder!!

    De beste wensen voor het nieuwe jaar!! Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen