maandag 5 januari 2015

Estlandse polswarmers

Ik had met mezelf afgesproken geen nieuwe wol, waar dan ook voor, aan te schaffen.
Maar ja, tijdens de workshop Entrelac breien zag ik weer wat moois dat mijn aandacht trok.

Ik kon het niet laten, een pakketje wol voor Estlandse polswarmers. maar dan moest ik het boekje waar het patroon in staat wel kopen.

Dus kocht ik het boek Warme Handen van Carla Meijsen en Hillie van der Sluis. Deze dames zijn bekend van de Dutch Knitters.




Het was een hele uitdaging en leuk om te doen. Allemaal hele aparte breitechnieken. De uitleg vond ik niet altijd even duidelijk, maar al breiend en weer uithalend en opnieuw beginnend is het me toch gelukt.

En dan wil ik jullie ook nog een creatief 2015 toewensen !
Margriet

7 opmerkingen:

  1. Dit zijn leuke objecten, die ook nog een keer klaar zijn en waar je veel van kunt leren. Wij kunnen het niet helpen, onze verslaving aan wolletjes en kleurtjes is heel erg groot.
    Gelukkig niet gevaarlijk, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze super geworden!!!
    Ach... het was maar een kleine uitspatting, toch?
    Je kunt dit gewoon 'vergeten' en verder gaan met je voornemen om niets meer te kopen, voorlopig. En dat voorlopig kan heeeeeel rekbaar zijn hoor!
    Hier zeggen ze dan altijd: Moet je breed zien!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige polswarmers! Natuurlijk kon je die wolletjes en het boekje hiervan niet weerstaan, dat snap ik helemaal. Liefs en groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige polswarmers, dat boek ga ik me ook nog eens aanschaffen denk ik, er staan prachtige dingen in.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk, dat kun je toch niet laten, toch? Ik ga het boek ook kopen, want dat is een super project om de techniek te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke blog om te lezen! en zeker om weer terug te bezoeken ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, leuk door jouw reactie op mijn blog ontdek ik die van jou ook, nou ik zet je gelijk in mijn lijstje en hoop mijn shawl hier terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen