zondag 22 februari 2015

Mijn eerste kantsjaal

Een paar jaar geleden kocht ik mooie wol bij Wol met Verve voor een kantsjaal. Gelukkig had ik twee strengen gekocht en dat was maar goed ook want ik had meer dan 700 meter nodig.

Elly maakt prachtige kantsjaals en dat wilde ik ook wel eens proberen. Niet te moeilijk moest het zijn. Van haar kreeg ik het patroon van de Wilshire shawl




Toen de sjaal klaar was moest ik hem blocken. Op advies van Elly deed ik dit met een beetje Eucalan  verdund met water in een plantenspuit en dan de sjaal eerst opspannen, natmaken en laten drogen. 

En wat wordt de sjaal dan mooi !

Een kantsjaal breien smaakt naar meer ! Leuk om te doen, maar je moet de aandacht er goed bijhouden. 

Margriet

8 opmerkingen:

  1. zie je wel dat het goed te doen is en verslavend werkt.
    Maar hij is mooi geworden
    Goed gedaan op naar de volgende.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nadat de kant sjaal voor Frouke afgebreid was is Elly hier ook langs geweest met haar Eucelan bloemenspuit. Wat is de sjaal mooi geworden.
    Margriet hier ligt nog altijd een bolletje Lace Ball van Schoppel wolle. Kleur 1208 1564 lot 1120340.
    Het is te weinig om mee te beginnen, had jij niet ook deze kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh wat mooi Margriet! Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sjaal heb je gemaakt. En idd, gedachten er bij houden alleen lukt mij dat nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Margriet, zowel kleur als patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een droom die ik al lang koester om een kantsjaal te maken, garen heb ik al meermaals gekocht, al zeker voor 3 of 4 sjaals, maar nog nooit begonnen. Maar als ik dit zie, jeukt het weer om te beginnen. Zo'n prachtige sjaal heb je gemaakt in een supermooi kleurtje, geloof best dat dit naar meer smaakt. Proficiat met dit kunstig breiwerkje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schitterende sjaal. zit echt te genieten

    BeantwoordenVerwijderen