vrijdag 6 februari 2015

Warme truiendag

Het is vandaag warme truiendag.


Ik heb er nog twee die ik heel lang geleden gebreid heb.

Allebei uit de Ardiadne, het prachtige handwerkblad uit de 60, 70, 80 en 90 er jaren van de vorige eeuw.

De linker draag ik nog regelmatig.

De rechter was een pakket dat je bij Ardiadne kon bestellen. Er was ook stof waar je een jasje van kon maken. Deze trui draag ik niet meer, is gaan vervillten en kriebelt. Ik kan hem niet wegdoen. Ik denk dat ik de schaar er in zet en er een kussen van maak.

Fijne zonnige dag !
Margriet


6 opmerkingen:

  1. Deze truien herken ik. Leuk en ik heb de Ariadnes ook nog.
    Wat stonden daar toch een leuke patronen in. En wat een lieve pop heb je te koop. Jammer dat mijn beurs wat plat is momenteel. Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je op deze dag zelfgebreide truien laat zien. De rechter lijkt haast wel geweven i.p.v. gebreid.
    Ik draag ook een warme trui vandaag maar de verwarming staat niet lager, het is zo koud buiten!
    Groetjes en fijn weekend, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar. Bij onze dochters liggen in de kast nog altijd door mij gebreide truien, die kun je volgens onze dochters niet wegdoen. Ook al worden ze niet meer gedragen, mama heeft ze gebreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie truien heb je toch gemaakt en de rechtse krijgt een tweede leven als je er een kussen van maakt.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie truien en dat idee van een kussen is zo gek nog niet! Ik heb boven in de kast ook een aantal truien die ik niet meer zal dragen, maar wegdoen... nee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is fijn dat je die verviltte trui nog hebt. Het is heel erg in op dit moment en je kan er nu mooi een kussen van maken.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen